15 december 2008

Måndag 15/12

Måndag 15/12
Ännu en måndag har snart passerat förbi. Jag har haft en heldag med mitt administrativa arbete på jobbet idag. Jag har hunnit med en hel del. Jag har också haft utvecklingssamtal med min chef idag. Det kändes bra att få prata av sej lite. Det är inte så ofta någon lyssnar på mej utan jag lyssnar mest på andra. Ibland upplever jag att min chef är kall och hård som en istapp men, idag var hon trevlig och mänsklig. Hon tyckte att jag ska fortsätta att vara chef på min arbetsplats och jag tror att hon lyckades övertala mej. Om jag ska fortsätta är mitt krav att få anställa en ssk för att jag ska få mer tid för mitt uppdrag. Det beslutet kommer att tas i morgon. Spännande!
Känner mej helt slut i huvudet trots att jag haft en lugn och bra dag idag. Troligen är det en reaktion efter heldagen i Sthlm i lördags. Jag var nog ganska spänd inför mötet med "J-barnen". Maten på restaurang Grodan var säkert jättegod. Jag tog tre tuggor och sedan var det tvärstopp. Servitrisen undrade om maten inte smakade bra. Jag kunde ju inte säga att tyvärr kan jag inte äta eftersom jag sitter här och blir granskad av tre ungdomar som är min sambos barn, som jag aldrig träffat förut och som varit skitarga för att jag "snott" deras pappa. Nej, jag sa att det smakade underbart men att jag blev mätt för fort. Det var i alla fall bra för oss alla att träffas. "J-barnen" var verkligen jättetrevliga och hade bokat bord på en mysig, fin och bra restaurang. Alla gjorde allt för att det skulle kännas bra och det kändes verkligen bra. Jag hoppas att vi ses snart igen!

Nu ska jag bara ha en lugn kväll och vila.
Hoppas att ni alla har det bra och tar det lugnt trots att det snart är jul.

Inga kommentarer: