16 oktober 2009

Hoppfull

Igår morse stod en vit orkidé i en vit kruka på mitt skrivbord på jobbet. Bredvid låg ett brev där det bl.a. stod: "Som TACK för allt du gör för en trevlig arbetsplats." Såklart blev jag jätteglad. Jag som älskar vita blommor... Mina jobbarkompisar är speciella, omtänksamma och jättetrevliga.
I em har jag träffat min handledare igen. Idag pratade vi jobb och lite annat. Det väcker alltid en massa tankar och känslor. Det känns bra. Jag har det bra. Det finns hopp...
I onsdags fick jag vaccinet. Ni som ska ta det får vara beredda på att det blir ONT efter sticket. Men hellre det än influensa.
Igår var Adam här på mustig soppa och plättar med jordgubbssylt. Jag älskar att träffa mina barn (men, det gör väl alla föräldrar).
Vilket höstrusk vi har idag. Men, det är mysigt att sitta inne med tända ljus och titta ut. Nu är det fredagsmys som gäller.
Ha det så bra!

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Klart att det är fredagsmys som gäller!

Allt väl hoppas jag?

Kram