11 oktober 2009

Värme och glädje

Har varit hos syrran idag på fm. Hennes dotter hade försäljning av lite inredningsprylar där. Jag passade på att köpa ljus och ljuslyktor (förstås) och lite förvaringskorgar. Jag stannade vid Tåkern på hemvägen och tog lite bilder. Men, jag tyckte att bilderna såg grå och kalla ut. Därför kommer här i stället lite sol, värme och medelhav.
Veckan som kommer blir nog en ganska vanlig arbetsvecka förutom att vi äntligen får börja med det som vi laddat för så länge nu - att vaccinera mot den nya influensan. Vi tror att vi får börja på onsdag kl. 10.00 om vaccinet kommer...
På fredag em ska jag till min handledare. Han tycker oftast att vi ska prata om min skilsmässa - tiden före, under och efter. Egentligen ska vi prata jobb men han tycker att jag har bra koll på jobbet och att stressen jag upplevt i mitt privatliv är viktigare att prata om. Han har säkert rätt...
Idag kommer ett citat från tidningen Blogg-guiden nr 1 2009 "Det ska vara roligt att blogga. Skriv om sådant som intresserar dig och rikta in dig på ett ämne som du brinner för oavsett om det är film, datorer eller dig själv."

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej och vad fina bilder! Jag längtar till semester när jag ser dem! Hoppas vi kan gå nästa helg! Kram Ia

S o F sa...

Kan bara instämma med vad du skriver på slutet: "Det ska vara ROLIGT att blogga" inget tvång, ingen stress...

Och när det börjar förknippas med nåt som tar för mycket tid från annat eller är jobbigt - då kan det vara dags för en paus.

Önskar dig en fin vecka!

PS. Tack för härliga semesterbilder. DS.