19 oktober 2009

Snäll och hjälpsam dotter

Min pappa G (86 år) ringde till mej på jobbet idag och undrade om jag kunde hämta min mamma V (84 år) på sjukhuset i Motala eftersom hon kunde skickas hem idag. Jag sms:ade min äldsta syster (som bor och jobbar i Motala) och bad henne komma till sjukhuset och hjälpa mej med V från avd. till bilen ifall hon skulle vara yr och ha ont. Syster svarade att hon kunde komma efter 15.30. När syster och jag kommer till sjukhuset sitter V i dagrummet och löser korsord och ser förvånansvärt pigg och glad ut. Jag trodde att vi skulle behöva ta henne i rullstol men hon gick med kryckor hur bra som helst. Vi hjälpte V in i bilen och sedan var det bara att köra hem henne. När min pappa kommer ut på trappan i deras hus för att ta emot henne ser han glad och lycklig ut. Glad över att få hem henne och glad för att allt gått bra. V var glad och tacksam över att operationen var gjord och att alla på sjukhuset hade varit så snälla. Nu har hon en ny och fräsch knäled.
En bra dag där allt fungerat jättebra med både sjukvård och samarbete mellan systrar som gav ett tryggt, glatt och lyckligt återseende för ett äldre par i egen villa med trädgård.
Bilden är från i somras då J och jag var på resa några dagar med mina föräldrar.

Inga kommentarer: