27 oktober 2009

Sovmorgon


Jag har sovmorgon idag eftersom jag ska arbeta till kl. 19 ikväll med vaccinering mot influensan. Att massvaccinera är roligt, enkelt och uppskattat.
Det var skönt att sova lite längre än vanligt, ta det lugnt och äta frukost länge. När jag går omkring här i vår lägenhet tycker jag att det är skönt att leva ett enklare liv och inte känna krav eller saknad efter en högre standard. Här det gammalt, slitet och ganska omodernt men alldeles fantastiskt mysigt och trivsamt. Jag är glad över att jag att hade tillräckligt med mod för att flytta hit.
Jag är också glad för att jag börjat träna Mindfulness lite mer regelbundet igen - det gör gott.
Nu önskar jag er bloggläsare en bra vecka. Jag hoppas att ni alla mår och har det bra, att ni är glada och lyckliga och lever ett lätt och kärleksfullt liv :)
Kram från Kerstin

2 kommentarer:

S o F sa...

Skönt att leva...

Jag tycker att mindfulness-träning tillför så mycket till Livet!
För mig är det ju Eckhart Tolles "En ny jord" som gäller ständigt och jämt här hemma och på tisdagskvällar även kurs i/om/med den boken.

"Sök och du skall finna" har numera (och sedan ett tag tillbaka) slutat söka... :)

Ha det riktigt gott!

♥ Fyra årstider sa...

Tack för idag *ler*..vi ses väl snart igen hoppas jag.
Kram Lotta