01 februari 2015

LCHF

Så här såg det ut i morse när jag tittade ut. Det hade kommit ytterligare 15 cm snö inatt. Det är verkligen sagolikt vackert ute nu!
Nu har jag ätit LCHF i c:a 4½ månad. Jag tänkte bara testa lite, men jag blev fast. LCHF-kosten passar mej och det känns inte alls svårt eller konstigt. Det känns naturligt för mej. Jag har inte ändrat kostvanor i bantningssyfte utan bara för att må bra. Tidigare var jag emot olika typer av dieter och sådant, jag tyckte att det var helt OK att äta vanlig mat. Nu har jag ändrat mej, s.k. vanlig mat passar inte mej utan jag mår mycket bättre på LCHF-kost. Om vi är bortbjudna eller har gäster äter jag vanlig mat och kan även ta något fikabröd. Jag mår inte bra av det, men det går. Jag är ingen fanatiker utan kan äta en tunn skiva rågbröd ibland. Jag har turen att vara sambo med en surdegsbagare som bakar allt vårt bröd och rågbrödet innehåller minimalt med vetemjöl.
Ät och drick bara sådant som du och din kropp mår bra av!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Jag äter också "åt det hållet", men mer LCHQ. Inte för att banta, utan att jag mår så mycket bättre av mindre mängd kolhydrater (vete) och mindre mängd animaliskt fett. Men några kilon får gärna försvinna ifrån min kropp!
Vist är det bra när man kan ändra sig!
Måndagskram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det är bra att kunna ändra sig, en egenskap jag tycker om.
Låter intressant med LCHQ.
Ha en bra vecka!
Kram från Kerstin