05 april 2019

Finkläder

Jag har shoppat! Inför några planerade festligheter i vår behövde jag shoppa lite finkläder. Funderade först på klänning men det fick bli blus och kjol. Älskar den här blus-modellen som även finns i vitt och passar till kjol för lite festligare tillfällen och även till jeans och "finbyxor". Jag trivs egentligen bäst i långbyxor och shorts, känner mej inte helt bekväm i kjol och klänning. Men... jag hoppas att jag kommer att använda kjolen som har samma mönster som blusen...
Jag köpte svensktillverkade hållbara och klassiska kläder. Här på bilden är kvinnan som driver detta klädföretag som finns i fina Göteborg. På hemsidan kan man läsa: 
"Mitt mål är att designa tidlösa kläder med unika prints i små kollektioner. Jag vill skapa en hållbar garderob för kvinnor som är självsäkra och medvetna om vilka intryck och avtryck de vill göra i sina egna liv men också på vår planet. Dughult of Sweden’s vision är att varje kvinna ska känna sig speciell och unik. Vacker inifrån och ut. Vi älskar klassisk feminin stil som framhävs av fantastiska material och olika prints: djärva, diskreta, färgstarka, grafiska och romantiska."
Dagens bilder har jag lånat från Dughult of Sweden

Inga kommentarer: