10 april 2019

Längtar efter påskmys

Snart är det dags att fira påsk igen! Adam, Arwid, Lotta och Lo åker från Göteborg på skärtorsdag vid lunchtid och borde vara här framåt eftermiddagen eller tidig kväll. Jag längtar, det ska bli underbart att ha dem här i påsk. När jag träffade Lo senast var hon bara tre veckor, när vi ses i påsk har hon blivit 2½ månad och kommer säkert att le stort när hon träffar sin farmor =)
Bilden ovan är från påsken 2016 
Det brukar bli en hel del utflykter när vi har besök av Adam, Arwid och Lotta. Nu får vi hoppas att även Lo kommer att gilla våra utflykter. Tror att det kommer att gå bra eftersom hon är van vid utflykter i naturen omkring Göteborg, i olika sorters väder.
De här två bilderna på Adam vid Tåkern är från påsken 2017.
Ser fram mot att träffas och att vara tillsammans igen. Eftersom vi bor en bit ifrån varandra (c:a 25 mil) ses vi ju inte så jätte-ofta men när vi träffas umgås vi desto mer "intensivt". Har redan planerat nästa resa till Göteborg som blir i slutet av maj =)

Idag har det varit typiskt april-väder. Det var snö på marken och några minusgrader när jag vaknade i morse. Snön ligger fortfarande kvar. Inatt ska det bli ännu kallare och jag hoppas att penséerna klarar sig.
Hade egentligen tänkt ta en motionsrunda efter jobbet idag men... det var isande kallt ute så det blev ett härligt yogapass i stället. Jag behöver ju inte åka iväg någonstans för att yoga, jag gör mitt yogapass hemma på yogamattan med tända ljus, med lugn och skön musik i högtalarna och i sällskap av katten Sara...
Det var lite "rapport" från mej, om vad som händer i mitt liv.
Önskar Er alla en fortsatt fin vecka! Ta hand om Er själva och varandra på bästa sätt! 

Inga kommentarer: