30 april 2019

Valborgsmässoafton 2019

Det här är vad jag har sysslat med idag =) Jag har skottkärrat ut dressjord på gräsmattan, krattat ut, sått gräsfrö och vattnat. C:a 20000 steg har jag gått idag, fram och tillbaka. Vi har tre säckar dressjord och en säck matjord. Jag har tömt en säck idag, på min lediga dag.
Vår gräsmatta är väldigt ojämn och ganska skadad efter förra sommarens torka. Nu hoppas vi på en jämn, fin och välmående gräsmatta till sommaren. Jag gillar jobbet med att gräva ur säckarna, lasta på skottkärra och köra ut på gräsmattan, tycker om att arbeta med kroppen och röra på mig.
Efter middagen ikväll gick vi en promenad i vårt område. Ett vildkörsbärsträd i full blom.
 Så underbart vackert med allt som grönskar nu på "vidderna".
En liten sädesärla satt alldeles stilla på en grushög och jag hann ta flera bilder på den innan den flög iväg.
Nu ikväll känner jag mig ganska "mör" i kroppen efter dagens arbete. Skönt att arbeta med kroppen och låta hjärnan vila och bara vara.
Alldeles nyss kom en bild på Lo som låg i sin vagn och lyssnade på musiken till cortegen från Chalmers =) Ha en fortsatt fin Valborgsmässoafton!

Inga kommentarer: