07 maj 2019

Ännu en härlig trädgårdsdag

Har haft arbetsveckans lediga dag idag och jag har varit ute i trädgården hela dagen =) 
Jag har tömt den tredje och sista säcken dressjord. Det är inga 40-liters säckar som ni vet, varje säck innehåller c:a 1,5 ton dressjord. Det är egentligen helt ofattbart hur mycket dressjord det går att lägga ut på vår gräsmatta. Nu är arbetet klart, gräsmattan är jämnare än innan, jag har sått gräsfrö i dressjorden och vattnat. Nu är det bara att vänta på att gräset ska börja växa.
Det har varit ett jättekul arbete med att gräva ur säckarna, lasta på skottkärra, köra ut på gräsmattan och jämna ut det med krattan. 
Hur känns det i kroppen dagen efter? Kanske är det några som funderar över det? Jo, jag får lite träningsvärk och känner mej lite stel i kroppen men tack vare mina yoga-övningar klarar jag detta grovarbete utan att få ryggskott eller problem med diskbråcket.
I eftermiddag hade jag med mig en termos med grönt te ut i trädgården. Härligt att ta en paus i solen ibland.
Jag orkade inte ta några nya bilder ikväll till dagens inlägg så... ni får hålla till godo med päronträdet som blommar  

Inga kommentarer: