20 oktober 2019

Ännu en härlig höst-helg

Har haft ännu en fin och härlig höst-helg. Både igår och idag har jag gått stavgång i min motionsrunda. Det tar lite tid att vänja sig med stavarna men efter några kortare rundor klarar jag nu min långa runda. Utan stavar går jag på c:a en timma, med stavar tar det lite längre tid, ungefär plus 10 - 12 min. 
Jag har läst att stavgång aktiverar alla kroppens muskler samtidigt. Pulsen höjs och kaloriförbränningen ökar. I mina stavar är det fjädring som gör att armarna och överkroppen får jobba lite mer. Hursomhelst så är det väldigt skönt och roligt att gå med stavar =) 
Idag var jag på kyrkogården med en egentillverkad gravprydnad till Allhelgona-helgen. Jag är ju i Göteborg den helgen så därför gjorde jag det klart redan idag. 
Har nu precis pratat med Adam och haft videosamtal med Arwid och Lo. Ska bli så kul att snart vara där hos dem.
Dagens bilder är tagna på Mjölby kyrkogård idag

Inga kommentarer: