25 oktober 2019

Lekplatsen utanför oss

Underbart att det är fredag nu! Jag har landat hemma i soffan och njuter nu av helg efter några intensiva dagar. 
Igår var alla på jobbet en heldag i Vadstena för en planeringsdag som avslutades med middag på kvällen. 
I eftermiddag åkte jag pendeltåget till Linköping för att delta på workshop om framtida vård för en speciell patientgrupp. Man kunde nästan ta på all energi i mötesrummet. Intressant och spännande, på olika sätt...
Men vet ni vad som hände idag? Eftersom jag hade ganska gott om tid på förmiddagen idag kunde jag äta jobblunchen lite tidigare än vad jag hade planerat och tog därför ett tidigare tåg till Linköping. Jag tänkte att jag skulle hinna till Te-boden och köpa te före mötet. När jag hade köpt mitt te och var på väg tillbaka såg jag Arwid komma gående i Linköping!!! Han hade varit på lunch-lunch-möte och var på väg till stationen för att ta bussen hem till Göteborg. Jag hann i alla fall ifatt honom och det var så kul att träffas. Vilket sammanträffande! =) 
Här utanför oss börjar nu lekplatsen bli klar. Inhägnaden är borttagen och barnen har äntligen fått tillgång till lekplatsen. Det finns även ett utegym som ni ser på bilden, en grillplats och en pulkabacke. Jag ser fram mot att gunga med Lo nästa gång hon kommer hit =) Kul även för Jens alla små barnbarn att ha en lekplats när de hälsar på sin morfar. 
Den här fina bilden landade i min mobiltelefon idag! Lo sitter i kundvagn och handlar med mamma Lotta hemma i Göteborg. Härligt att veta att jag är där om en vecka =)

Inga kommentarer: