15 oktober 2019

Rörelse och vila

Idag har jag haft veckans lediga vardag =) Jag har haft en bra mix med rörelse och vila
Igår kväll en jättehärlig långpromenad med vännen Maria. 
Började dagen idag med att gå ner i köket för att fixa kaffe, mata katterna och hämta tidningen. Så skönt att vakna utsövd och mjukstarta dagen i lugn och ro. 
Efter frukost gjorde jag ett yogapass inklusive meditation på c:a 1 tim. Sedan tyckte sambo att jag skulle testa "Den danske steptest" där man mäter sin kondition. Det var kul! Det gällde att följa instruktionerna på danska (!) och att göra testet i ett snabbare och snabbare tempo. Puh... jobbigt men kul. Min kondition var helt OK - medel =)
Sedan en motionsrunda stavgång. Jag fick stavar av sambo då jag fyllde år. Det är superkul att gå med stavar. Det gäller att helt koppla bort hjärnan och bara gå, kroppen sköter sig själv med stavarna i takt med stegen. Det känns att det gör mer nytta att gå med stavar jmf med promenad utan stavar.
Efter dusch och lunch var det relax i soffan resten av dagen, jag t.om. sov en liten stund, läste lite och pratade med min sambo =) Snart blir det god middag här och sedan ska jag göra en sats ingefärsdryck igen.
Är så tacksam över min lediga vardag varje vecka, kropp och själ mår bra av det. Det gäller att ta till vara dessa dagar på bästa sätt för en optimal livskvalitet.
Kram till er alla! Hoppas att ni alla hinner njuta av höstdagarna!

Inga kommentarer: