04 mars 2020

För ett år sedan

För ett år sedan 1 - 3 mars 2019 var jag i Göteborg och hälsade på. Då träffade jag mitt lilla barnbarn för allra första gången, så supermysigt det var och så härligt det är att vara farmor.
Då var Lo bara tre veckor och var så här liten...
...och nu är hon så här stor, snart 13 månader. Provar pappas keps och har på sig tröjan som både Arwid och Adam hade då de var små. Den här bilden och en liten gullig Lo-film landade i min mobiltelefon igår kväll. Tack för alla dessa fina bilder, filmer och videosamtal!
Här kommer ytterligare några bilder från Göteborgshelgen för ett år sedan. Här är vi på utflykt till Smithska Udden.
Härligt att träffa Adam också! Han är numera en van och rutinerad barnvakt till Lo.
Härligt att tänka tillbaka på den här fina och mysiga helgen. Fina minnen att spara och ha med sig hela livet.
Ja, visst är det lite jobbigt att vi bor så långt ifrån varandra. Tänk om vi bodde närmare varann, kunde träffas oftare och finnas nära. Men jag är superglad och tacksam för att både Adam och Arwid kommit ifrån sin lilla småstad där de växte upp, att de rest och sett sig omkring i världen, att de pluggat en massa år och har bra jobb och härliga lägenheter i fina Göteborg, att Lotta finns och att lilla Lo finns. Det är också jättekul att åka till Göteborg och hälsa på och träffa Adam, Arwid, Lotta och Lo. Väldigt skönt att de inte bor längre bort än vad de gör. Det är också jättekul och mysigt när Göteborgarna kommer hit och hälsar på.  

Inga kommentarer: