22 mars 2020

Sol, värme och glädje

Vilket underbart fint väder vi har haft i helgen och jag har haft underbart härliga och sköna lediga dagar! Jag har gått mina stavgångsrundor  och har gått promenad med vännen Maria, jag har sått sommarblommor (inomhus i krukor) och bakat en ny sats biskvier. Jag tror att det är extra viktigt nu i dessa orostider att göra sådant som är roligt, varje dag.
Idag har vi tagit fram våra altanmöbler och jag har tvättat dem rena och fina. Det var kul och kändes bra, det blev jättefint och mer bebott på altanen.
Har också suttit i solstol insvept i filt och bara njutit av sol och värme. Numera har vi ju en lekplats på andra sidan vägen som går utanför vår trädgård. Lekplatsen har varit väldigt välbesökt i helgen! Inte bara av barnen i området utan av familjer som kommer i bilar och stannar på lekplatsen i flera timmar. Idag var det ett sällskap som verkade fira födelsedag där, de eldade på grillplatsen, sjöng, fikade och lekte med barnen. Vilket härligt sätt att umgås på nu, ute i det fria tillsammans, barnen kan leka och vara tillsammans med föräldrar, farföräldrar m.fl. som alla har tid för varandra.
Nu blir det jobb för mej några dagar igen. Har ingen aning om hur dessa dagar blir på jobbet, vi får se, en dag i taget...
Jag hoppas att ni alla är friska och mår bra!
Idag visar jag bilder med härliga sommarminnen från 2018 och 2019.

Inga kommentarer: