13 juni 2020

Härlig cykeltur i med- och motvind

I morse cyklade jag till Mantorp och hem igen. Värsta motvinden till Mantorp och sedan härlig medvind på hemvägen. Det blev en cykeltur på c:a 2,5 mil, det var andra cykelturen den här säsongen. Det är jättekul att cykla, skönt att ta ut sig lite och bli svettig =) 
Det som är bra med att cykla just till Mantorp är att det finns cykelväg. Jag gillar inte att cykla på landsvägen, jag har blivit påkörd en gång när jag cyklade och det räcker. Då klarade jag mig ganska bra ändå med endast hjärnskakning (tur att jag hade cykelhjälm), luxerad tumme och en liten sårskada.
Jag cyklar på Adams gamla MTB och jag älskar den cykeln. Det är i stort sett endast cykelram och styre som är original, växlar, bromsar, kedja, sadel, hjul och däck är utbytta. Nu fungerar inte alla växlar som de ska men det går ganska bra att cykla ändå. Sambo Jens har gjort det han kan för att fixa växlarna, han har rengjort och sprayat lite. Jag själv är urdålig på att meka cykel. Kanske är det dags att köpa ny cykel?
Dagens bilder är från cykelturen i morse, när jag var framme i Mantorp, innan jag vände hemåt.

Inga kommentarer: