21 juni 2020

Midsommar

Torsdag före midsommarafton var min lediga dag och första semesterdag. På förmiddagen pumpade jag upp poolen och fyllde den med vatten, redo för att ta emot Lo som åkt bil från Göteborg.
Arwid, Lotta och Lo kom till lunch, efter maten fyllde vi på med några hinkar varmvatten i poolen och sedan kunde Lo bada och svalka sig.
Sent på torsdagskvällen hämtade jag Adam som kom med buss från Göteborg. 
Efter frukost på midsommarafton var det dags att fälla flaggstången (ja ni vet ju att fästet högst upp blåste sönder för ett tag sedan). Jens, Arwid och Adam fällde stången tillsammans, jag filmade och hjälpte sedan till att ta bort grus och kantstenar omkring flaggstången. Lo stod på altanen och tittade på. - Hon har aldrig varit så tyst och stilla, sa Lo:s mamma Lotta =) 
Sedan var det dags för Lo att ta på fina midsommar-klänningen och leka i trädgården en stund.
- Titta vilken fin klänning!
Mycket skoj, lek och bus
Världens finaste
Och så lite lek med gamla dockor, roligast är den lite läskiga handdockan med rånarluva som Adam tillverkat någon gång under skoltiden. 
Arwid, Lotta och Lo åkte sedan till Linköping och firade midsommar med kompisar. 
Bilden tagen av Arwid
Adam, Jens och jag firade midsommar hemma. Vi hade besök av mamma/mormor Vera. Hon åt midsommarlunch hos oss och sedan kaffe och jordgubbstårta. Vi satt länge på vår altan och pratade. Adam och jag tog sedan en tur med mamma Vera i bilen innan vi skjutsade hem henne till Trygghetsboendet.
På kvällen satt vi ute, åt maten som Jens grillat och njöt av fina sommarkvällen. 
Pionerna började blomma lagom till midsommar och flaggstången (som är 12 m lång) är fälld...
Vilken fin och mysig midsommarafton.
Fler bilder från midsommarhelgen kommer i nästa blogginlägg.

Inga kommentarer: