02 juni 2020

Stjärnlobelia

I helgen köpte vi sommarblommor till krukor på altan och entré. Det blev mest röda, vita och blå blommor. Köpte tre stycken stjärnlobelia vilket är en ny blomma för mig. Det blev jättefint med dessa ljuvliga lavendelblå blommor, c:a 10 - 15 cm långa stjälkar, rikligt med blommor som doftar lite svagt, vackert grönt bladverk och stjälkar. Köpte även verbena, pelargon och stjärnöga.
Jag försöker vänja mig vid bloggens nya funktioner och utseende då jag skapar nya blogg-inlägg. Lite jobbigt är det att lära sig nytt men samtidigt bra. Förhoppningsvis innebär förändringen en förbättring. Men... jag är inte helt nöjd med textstorlek och textfärg.
Snart lägg-dags för mej eftersom jag ska upp extra tidigt i morgon bitti för att gå motionspromenad före frukost =)
Jag hoppas att ni alla mår bra, har det bra och hinner njuta av den underbara försommaren!
Kram (på distans) till Er alla!

Inga kommentarer: