01 oktober 2020

Höst på riktigt, sjukstuga och målarlya

Idag blev det höst ute, på riktigt. Igår en underbart varm och solig dag, nästan för varmt i solen. Vi satt ute i solstolarna och åt tomatsoppa till lunch. Sedan låg jag kvar där ute och relaxade. Egentligen skulle jag ha varit på jobbet igår men... jag fick med mej lite förkylningsvirus hem från min Gbg-resa, hade halsont och snuva och då måste man stanna hemma som ni vet. Tror att det är minst tre och ett halvt år sedan jag senast ringde till jobbet och sjukanmälde mej.
Idag har vi haft besök från Colorama samt elektriker och VVS-are inför badrumsrenoveringen. Nu inväntar vi offert. Om allt är OK kommer arbetet igång i början av nästa år, vi börjar med badrummet på andra våningen.

Resten av dagen har jag vilat och kurerat mej. Vill gärna bli frisk och symtomfri till lördag då jag ska fira mina två barn- och ungdomsvänner som fyllt år.

På bilden ser vi en av pelargonerna som blommar så fint ute på vår altan. Den är intensivt cerise-rosa, jag har inte förstärkt färgen. 

Sambo Jens har mest varit instängd i sin målar-lya idag =) Jag får absolut inte komma in, det är en överraskning på gång till mej. Troligen får jag se resultatet nästa vecka =) Kul att han börjat måla igen!

Lite konstigt känns det att vara ledig men inte göra något särskilt. Inte motionera, inte städa, inget trädgårdsarbete. Jag har mest legat i soffan och läst, har tittat lite på TV4 play och sett några avsnitt av "Karl-Fredrik på Eklaholm" älskar alla fina blommor i de programmen. Försökt kurera mej med C-vitamin, Ingefärsdryck, mynta-te och nässpray. Jag har i alla fall ingen feber, har inte kollat men känner mej feberfri. Nu har jag morgondagen på mej att bli frisk. 

Äntligen börjar tomaterna av sorten Kakao att få färg.

Inga kommentarer: