09 augusti 2021

Härligt aktiv dag med varierat innehåll

I morse hällde jag upp müslin i burkar. Älskar min hemgjorda rejält rostade müsli, tröttnar aldrig på den men varierar också innehållet lite ibland.

På förmiddagen motionsrunda 1 timma med stavar. Gick in mot staden idag för att slippa flugorna som förföljer mig när jag går här ute på landet.

Efter motionsrundan klippte jag gräset på andra sidan gärdesgården. Klipper c:a en meter brett område för hålla gärdesgården ren från högt gräs. Men... körde på en sten och hela klippanordningen under gräsklipparen blev skev och motorn mullrade konstigt. - Jag lagar det sa sambo Jens. Han kom sedan glad och visade att han lyckats räta upp klippanordningen, rengjort och slipat, som ny.

Sedan klippte jag gräskanter med min lilla kantklippare och då råkade jag klippa av kabeln till robotklipparen. Det var bara att gå in i köket och bekänna men sambo Jens svarade glatt: "Jag lagar det också". Resten av dagen höll jag mig ifrån apparater och sådant som kan gå sönder.

Efter lunch och relax blev det trädgårdsfixande några timmar. Vattande tomater, chili och alla sommarblommor i krukor. Sedan snyggade jag till sommarblommorna, tog bort allt som är visset och fräschade upp dem. Plockade in några tomater som börjar få fin röd färg. Plockade också in en liten burk trädgårdsblåbär.

Framåt sen eftermiddag fick jag med mig sambo Jens till skogen. Hittade kantareller idag igen =) Ikväll åt vi dem till middagen.

Ja, det var min lediga dag, en härligt aktiv dag med c:a 19500 steg i benen. I morgon åter till jobb...

Önskar er alla en fortsatt fin vecka! 

Inga kommentarer: