20 augusti 2021

Husägare

Idag fick de sitt hus, Arwid, Lotta och Lo. Arwid ringde idag när de hade fått nycklarna till huset och visade hur det såg ut, ett jättefint hus med fin och bra planlösning. Så härligt för dem!

I helgen ska de måla väggar i vardagsrum bl.a., Adam och Lottas pappa hjälper till med målningen och Lottas mamma ska ha hand om Lo.

På måndag  körs flyttlasset från Göteborg och då är jag med =)

Idag jobbar Lotta sista dagen på sitt jobb, på måndag börjar Barnmorske-utbildningen. Lo är sista dagen på förskolan i Göteborg idag och bjöd alla barn och pedagoger på glass. Hon har fått plats på förskola i Varberg och börjar där veckan efter att jag åkt hem.

Nu har jag lediga dagar, semester och flexledigt i elva dagar vilket är jätteskönt. Jag mår inte riktigt väl när jag arbetar, tappar all energi, blir tom i hjärnan och känner inte igen mig själv riktigt. Så fort jag kommer ifrån jobbet blir jag mig själv igen efter lite vila och ledighet. Är glad över att jag återhämtar mig ganska snabbt ändå men kan skrämmas av hur fort energin försvinner när jag är på jobbet. Men... nu mår jag bra, är ledig, ska åka till Göteborg - Varberg och vara där en hel vecka, vara tillsammans med Arwid, Lotta, Lo och Adam, sedan två lediga dagar när jag kommer hem. Det känns riktigt superbra!
Har då aldrig varit ifrån sambo Jens så länge tidigare men
man måste kunna vara ifrån varandra ibland. Han ska till sin yngsta dotter med familj i Norrköping en av dagarna då jag är borta. Katterna uppskattar säkert att han är hemma hos dem, ger dem mat och tar in dem på kvällarna. Fram i oktober åker sambo Jens och jag iväg på en liten mini-semester bara vi två. Det ska bli mysigt =)

Inga kommentarer: