30 augusti 2021

Del 2

Gick en promenad till havet varje dag förra veckan. Havet och badstranden ligger 15 minuters rask promenad från huset.
Lång och fin sandstrand. Härligt att bara sitta här och titta ut över havet.
 
Jag trivs vid havet. Några dagar var det väldigt mycket blåst men soligt och fint ändå =) 

Lo var förkyld under hela inflyttningsveckan när jag var där, sedan blev Arwid, Lotta och Lottas föräldrar genomförkylda. Jag fick också min del av viruset men inte så kraftigt som de övriga. Allra värst var det för lilla Lo som även fick dubbelsidig öroninflammation. Förskolevirus är ingen "lek" precis...  
Trots förkylning och feber i perioder kunde vi leka ändå, Lo och jag. Vi har byggt med Duplo, lekt med dockhuset, bakat, målat, sjungit, lekt med sopbilen, dockor, gosedjur, varit på lekplatsen m.m. Det har varit helt underbart kul och härligt att vara tillsammans.
Här är fina gästrummet i huset där jag sov fem nätter (första natten sov jag i lägenheten i Göteborg). 

I onsdags träffade jag
min barndomsvän Maria med mannen Mats. De var på väg hem till Mölndal från Skåne och stannade till i Träslövsläge för att äta lunch. Vi bestämde träff på "Joels Brygga" där vi lunchade tillsammans. Det var jättekul att träffas och prata =) Vi tog några bilder på oss då vi satt ute och drack kaffe på maten, men... jag såg hemsk ut på alla dessa bilder så jag visar dem inte...
Västkustveckan har haft blandat innehåll med lek och mys, promenader, packa upp flyttlådor, lite trädgårdsarbete och t.om. träffa barndomsvän mitt upp i allt.
I lördags var det dags att åka hem igen. Skulle ha åkt buss hem men Lottas föräldrar erbjöd mej att åka hem med dem i deras bil i stället vilket jag tackade ja till. Lottas föräldrar har hus i Varberg men bor i Linköping. Det var jätteskönt och smidigt för mej att få åka bil ända hem, dessutom blev jag bjuden på underbart god matsäcksmacka och kaffe utmed vägen + trevligt sällskap i bilen =)

Idag har jag en semesterdag =) Jag har fortfarande lite symtom av min förkylning men hoppas bli frisk till i morgon. Men... vi får se hur det blir, jag måste ju stanna hemma om jag har symtom...

Inga kommentarer: