29 augusti 2021

Västkustveckan del 1

Idag är det precis en vecka sedan jag tog tåget från Mjölby till Hallsberg där det var byte till Göteborgståget. Kom fram vid 16-tiden till ett soligt och varmt Göteborg. Adam, Arwid, Lotta och Lo kom och hämtade mej vid stationen. Adam och jag fick skjuts hem till Adam, övriga åkte hem till sig för att förbereda flytten dagen därpå.

Härligt att sitta på Adams inglasade balkong i kvälls-solen. På balkongen odlar Adam tomat, chili och en massa fina sommarblommor. 

Adam fixade god middag till oss - pasta med kantarell-champinjon-sås och jag fixade salladen till maten med bl.a. Adams balkong-odlade tomater. Vi satt i Adams mysiga kök och åt. Köksbordet köpte mina föräldrar till sitt första gemensamma hem på 40-talet, jag har haft samma köksbord när jag flyttade hemifrån på 80-talet, sedan har Arwid haft köksbordet och nu är det hemma hos Adam.
Efter maten drack vi te och åt choklad på Adams balkong. En underbart fin och härlig kväll hemma hos Adam. Så härligt att vara tillsammans, sitta och prata, njuta av kvälls-solen och ha det bra. 

Arwid kom med bilen och hämtade mej, vi åkte hem till deras lägenhet som var nerpackad i flyttkartonger. Jag sov i gästsängen i gästrummet för sista gången, det var sista natten i lägenheten för alla. 
På måndag morgon började Lotta sin barnmorskeutbildning. Arwid, Lo och jag åt frukost, packade det sista innan flyttfirman anlände kl. 08.00. Sedan åkte vi iväg med bilen till Lottas föräldrar i Varberg där vi lämnade Lo. Arwid och jag fortsatte till huset, flyttlasset anlände vid 12-tiden.
När flyttfirman bar in allt åkte Arwid och jag till Lottas föräldrar som bjöd på lunch. Sedan åkte vi alla tillbaka till huset där vi började packa upp och göra i ordning. Lo var väldigt glad för sitt egna lilla rum, hon sa att "Lo älskar rummet".
Det blir härligt för dem att
inreda uterummet sedan. Uterum med utsikt mot den grönskande lummiga trädgården.
Lagom stor,
uppväxt trädgård med fina välskötta växter. Bra också att robot-klipparen ingick i husköpet samt alla trädgårds-redskap.
Jag trivdes direkt i huset och trädgården =) Så mysigt för Arwid, Lotta och Lo med eget hus och trädgård. Lite mer yta att leva på jmf med lägenheten i Göteborg.
Fortsättning följer....

Inga kommentarer: