01 augusti 2021

Promenad, bad och flera hundra diabilder

Idag på förmiddagen gick vännen Maria och jag Carlslundsrundan i soligt, svalt och skönt väder med lite lagom blåst. Sedan vatten och prat, Maria plockade en blombukett i vår trädgård innan hon åkte hemåt.

Sedan hade jag några timmars trädgårdsarbete, fixade lite med sommarblommorna, kantklippning, lite rensning och njöt av att vara ute och göra fint.


Framåt sen eftermiddag åkte vi till den lilla badplatsen Jernevid vid Vätterns strand, lite söder om Vadstena. Vi hade med kvällsmacka och när jag hade ätit upp samlade jag mod och badade. Det kändes ganska kallt i vattnet till en början men efter en stund var det superskönt att bada och simma omkring. Uppfriskande, skönt och helt underbart =) Efter badet var det skönt att ha en varm tröja att ta på. Bilden tog lite senare när vi kommit hem.
Jag tränar fortfarande på att ta bild på mig själv, tycker att det kan vara kul med bild på bloggerskan ibland men... tycker att det är så himla svårt att se naturlig ut på bild. Men, det är väl bara att träna och träna så kanske jag blir nöjd någon gång.
Igår eftermiddag när regnet öste ner utanför tog jag fram lådan med mina föräldrars diabilder och diabildsapparat. Det är flera hundra diabilder och jag tittade på några av dem igår. Jag fotade några bilder som jag tyckte var lite extra fina. Bilden ovan är jag längst till höger, pappa Gösta och mina två supersnygga systrar. Tror att vi är på semester i Dalarna när bilden togs. Jag har i stort sett samma frisyr nu som då =)
Här är en bild på mej när jag gör tårta till någon av hästarna i stallet. Kommer ihåg att jag älskade skjortan jag har på mig på bilden, den var i indisk bomull och var bland det första jag köpte på JC. På den tiden hette JC Junior Center.
Här tränar jag på pianoläxan.
Här är vi ute på någon restaurang och äter, tror att det var något vi firade i familjen, någons födelsedag men jag minns inte riktigt.
Min fina farmor och farfar, Hildur och Arvid
Min äldsta syster Inger, supersöt i frottèklänning och prästkragar i håret. Tror att bilden är tagen i slutet av 60-talet.
Här har vi mellansyster Berith någon gång på 70-talet. Snygg som en fotomodell!
Jag har några hundra diabilder kvar att se och skulle tro att det kommer några i bloggen framöver. Alla desa diabilder från början 60-talet fram till slutet av 80-talet är en riktig skatt, en dokumentation över en familjs liv.

Inga kommentarer: