21 augusti 2021

Sensommar-lördag

Vilken härlig sensommarlördag idag! Gick långpromenad med vännen Maria på förmiddagen och avslutade med varsitt glas vatten och pratstund på vår altan. 
Sambo Jens och jag åt lunch ute på altanen. Sedan åkte vi till Jysk i vår stad och köpte nya solstolar, de gamla var nu helt utslitna och trasiga efter cirka 6 - 7 säsonger.
Sedan packade jag resväskan inför morgondagens Göteborgs-resa. Därefter var jag ute i trädgården, klippte gräskanter, rensade, klippte ner överblommad lavende och stäppsalvia. Underbart, jag älskar trädgårdsarbete!
Vi får riklig chili-skörd i år, här har vi Jalapeno som skiftar i grön-svart. Vi har även Anaheim och Habanero.
Massor av tomater på våra fem plantor. De har fått mycket vatten, sol, värme och näring. Här har jag vattnat med vätskan från Bokashi-komposten några gånger och det har gett resultat =)
Några har börjat få fin tomatröd färg. Vi har smakat på några av dem och de har riktigt god smak. Ibland kan hemodlade tomater smaka ingenting.

I morgon reser jag till Göteborg och sedan vidare till Varberg på måndag. Kommer hem nästa lördag. Det innebär inget bloggande förrän jag är hemma igen
Ha det bra och kram till Er alla!

Inga kommentarer: