03 oktober 2022

Fyra generationer

En härlig och skön hemma-måndag idag med diverse innehåll. Skönt att vakna frisk och starta dagen med morgonkaffet. Framåt förmiddagen gjorde jag några ärenden i staden, åkte även till Mekonomen och köpte vindrutetorkare till bakrutan. När jag kom hem igen gjorde jag en sats Coleslaw som kan vara bra att ha till veckans måltider och lunchlådor.
I eftermiddag tog jag med kaffe i termos och kaka och åkte till mamma Vera på Äldreboendet. Mamma Vera var pigg, glad och tacksam för besök. Hon sa flera gånger att hon bor bra, trivs och att vi inte behöver vara oroliga för henne, hon har det bra. Jag är väldigt glad och tacksam över att jag kom iväg till henne. Som vanligt frågade hon efter Jens, jag berättade precis vad som hänt och mamma Vera såg alldeles förskräckt ut, sedan frågade hon om jag bor ensam i huset nu, jag berättade att jag ska sälja huset och flytta närmare Arwid och Adam, det tyckte hon var bra. När jag åkte hem igen sa hon att jag skulle hälsa hem till Jens... Kanske lika bra för henne att inte komma ihåg allt det hemska som hände med Jens...
Jag berättade för mamma Vera att Lo lärt sig cykla. Jag visade filmerna för henne, hon såg inget men hörde Arwids och Lo:s röst, det tyckte hon om. Sedan kom den här fina bilden från Arwid :) 

I dagens blogginlägg ser vi fyra generationer - Vera, jag, Arwid och Lo.

Önskar Er alla en fortsatt fin oktober-vecka!

Inga kommentarer: