22 oktober 2022

Jobb-lördag

Den här bilden är tagen för exakt ett år sedan… Då var jag lyckligt ovetande om vad som skulle hända. Är det bra eller inte bra att veta något framtiden? Hade jag/vi levt annorlunda om vi hade vetat? Det är lätt att grubbla över frågor utan svar…

Idag har jag haft en rolig vaccinations-dag på min gamla arbetsplats i Mantorp. Började dagen där med god macka och kaffe tillsammans. Sedan var det vaccinerande på ”löpande band”, räknade ut att jag gav 84 doser på tre timmar. När det var färdig-jobbat passade jag på att handla lite på City-gross. Sedan åkte jag hem och fixade god lunch till mig själv, även kaffe på maten med en bit choklad, vilken lyx-lunch. Nu sitter jag i soffan med tända ljus, har gjort ännu en runda i ”Livsstilsverktyget”. I morgon förmiddag åker jag till vännen Maria för en motions-promenad.

Mår fortfarande ganska svajigt men känner hopp inför framtiden, är glad att jag lever och är frisk, känner att jag kommer vidare i de olika faserna och ser ljust på tillvaron och framtiden. 

Ha en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer: