13 oktober 2022

Långhelg i Göteborg del 3 och lite annat

I söndags åkte Adam och jag in till city i Göteborg där Adam shoppade lite. Vi besökte också fina stadsdelen Haga där vi kollade i de små mysiga butikerna och lunchade. Tiden gick fort och plötsligt var det dags att ta vagnen hem till Adam. Adam promenerade med mej till spårvagns-hållplatsen sedan och såg till att jag hamnade på rätt spårvagn mot Resecentrum. Kl. 16.00 avgick bussen och jag var hemma kl. 19.30. Är glad och tacksam över min fina, mysiga och roliga Göteborgshelg.

Den här veckan har jag jobbat tisdag och torsdag. Igår åkte jag till Plantagen i grannstaden Motala och köpte lite blommor inför husvisningen på söndag. Eftersom jag fyllt år fick jag en gratis-bukett med rosor i butiken. Tog också tag i lite annat som jag funderat på ett tag, det var bra att få det gjort samma dag. I morgon ska jag träffa vännerna Biggan och Lena på restaurang i Linköping på kvällen. På lördag blir det stora städ-dagen inför husvisning söndag eftermiddag.

För övrigt kan jag konstatera att det är precis som man kan läsa om sorgeprocessen att den är energikrävande, både psykiskt och fysiskt, något man måste ta sig igenom. Parallellt med sorgearbetet pågår min anpassning till min nya livssituation och reparation av mig själv för att så småningom bli hel igen. Ibland blir det lite väl mycket men.. det går, det är bara att kämpa på. Det är ju ändå mycket som fortfarande är väldigt bra, jag lever och är frisk, jag har Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva, mina systrar samt en massa fina vänner och jobbarkompisar. Tack! Jag siktar mot målet och vet att det kommer bli helt underbart, fantastiskt bra sedan =)

Inga kommentarer: