10 oktober 2022

Långhelg i Göteborg del 1

I torsdags kväll vid kl. 19.15 var bussen framme på Nils Ericson-terminalen i Göteborg. Adam kom från jobbet och mötte mig där. Vi tog spårvagnen till Gamlestaden där Adam bor. Vi gick direkt till restaurang Tullen där vi åt god mat. Sedan gick vi hem till Adam, drack te och hade det bra. Sedan dags att bädda i soffan och sova gott hela natten.
På fredagen sa Adam grattis på födelsedagen innan han åkte iväg till sitt jobb. När jag hade duschat och ätit frukost klädde jag på mig och gick en promenad mot det stora berget. Adam hade berättat att det finns en lång trappa där man kan ta sig upp på berget.
Innan jag gick ut beundrade jag utsikten från Adams köksfönster. Jag har skrivit det tidigare men man kan verkligen inte tro att Adam bor i en storstad när man ser ut från köksfönstret.

Med hjälp av Adams vägbeskrivning och Google Maps letade jag mig fram till trappan vid berget.

Här är jag vid trappan =) Fyller 64 år den här dagen! Jag gick upp för trappan och fortsatte sedan på stigar upp för berget. En härlig promenad!

Gick ned från  berget och promenerade omkring lite i omgivningarna där Adam bor. Vackra höstfärger i fina Gamlestaden, Göteborg.

Milsvid utsikt
Efter promenaden hörde vännen Maria av sig och ville träffa mej. Maria är min barndomsvän som bor i Mölndal. Vi bestämde träff på Tullen i Gamlestaden för en lunch tillsammans. Maria cyklade dit och jag tog en promenad. Tur att Google Maps finns...
Efter den goda och trevliga lunchen gick vi till ett mysigt fik där Maria bjöd mej på födelsedagsfika.
Vilken smarrig lyxfika på födelsedagen!
När vi suttit på fiket i några timmar kom Adam dit direkt efter jobbet. Jättekul att träffa Maria på både lunch och fika, en jättemysig eftermiddag. På kvällen fixade Adam och jag mat tillsammans hemma hos Adam. Maten smakade helt ljuvligt underbart, sedan te och häng i soffan. Jag hade en fantastiskt fin, härlig och mysig födelsedag. Förutom att umgås med vännen Maria på dagen och med Adam på kvällen fick jag mängder av födelsedags-hälsningar via Facebook, sms och telefonsamtal. Dagen därpå fortsatte firandet med utflykt till Slottsskogen tillsammans med Adam, Arwid och Lo. Mer om detta i nästa blogginlägg. 

Inga kommentarer: