17 oktober 2022

Helgen

Oj vad den här helgen gick fort! I fredags kom en tidigare jobbarkompis på spontanbesök. Vi har båda mist en nära anhörig nyligen och har liknande erfarenheter. Kändes bra att ses och prata lite, kanske ses vi igen framöver. Efter lunch kom vännen Maria och vi gick en Carlslundsrunda. På eftermiddagen kom vännen Biggan. Vi tog sedan pendeltåget till Linköping där vi träffade vännen Lena för ett restaurangbesök. Vi hade en mysig och trevlig kväll tillsammans.

I lördags fixade jag med hus och trädgård inför husvisningen, var på återvinningen, handlade, lämnade lånebok på Bibblan och åkte även till kyrkogården med lykta och batteri-ljus. På eftermiddagen ringde vännen Monica, hon ville höra hur det var med mej efter allt jag varit med om och hur jag planerar framåt. Kändes fint att hon hörde av sig, roligt att prata en stund.

Igår var det husvisning. Mäklaren Johan kom och jag åkte iväg. När jag sedan kom tillbaka efter visningen berättade Johan att det varit några sällskap på visningen. Hoppas nu att allt går bra! På kvällen tog jag det lugnt, satt i soffan vid värmande brasa, läste bok och lyssnade även på ett samtal med Clas Elfsberg via Livsstilsverktyget. Samtalet handlade om sorg, hur vi kan lära oss leva med sorgen och bredvid den ändå få rum åt annat.

Idag kommer mellansyrran hit till mej, hon har med sig lunch och jag ska bara fixa lite sallad till maten. Ska bli underbart kul att träffas, prata och vara tillsammans.    

Bilden ovan tog jag på en Carlslundsrunda nyligen

Inga kommentarer: