24 januari 2023

Det kommer bli bra

Bara ett arbetspass denna vecka så nu är det helg igen ;) När jag kom hem från jobbet idag gick jag en kortare promenad i området. När jag kom tillbaka gjorde jag müsli och lyssnade samtidigt på P4 Halland. Nu har jag landat i sängen och bloggar.

I morgon ska jag till min frisör Mirre för klippning. Har egentligen inte så mycket mer planerat förutom att styla hemmet inför husvisning på söndag. Behöver åka en tur till Plantagen i Motala och köpa några krukväxter. Ska också fortsätta städa, sortera, rensa, kasta/återvinna. Ja, jag vill vara förberedd när det är dags, plötsligt händer det och då vill jag vara redo. 

Det fungerar ganska OK att leva själv, det är inget jag har valt men nu är det så. Det är många som lever själva och det är inte värre för mej än för andra i samma situation. Trivs bra ändå med mitt eget sällskap, men ibland känns det för eländigt att det blev som det blev. Men... jag är oerhört tacksam över mitt liv, att jag lever, är frisk och har det bra trots allt. Känner hopp och glädje inför framtiden, att flytta och bo nära de som betyder allra mest. Ser också fram mot att bo i stad med lite mer liv och större utbud än vad jag är van vid här och dessutom närheten till strand och hav. Det kommer bli bra, det kommer bli bra! Vad var det vi sa, vad var det vi sa? Det kommer bli bra, det kommer bli bra!   

Inga kommentarer: