30 januari 2023

Sista måndagen i januari 2023

Efter gårdagens husvisning gjorde jag ingenting, ovisshetskänslan kom över mig igen. Svårt att veta om man ska våga hoppas på det bästa och riskera att bli besviken, men... det känns ju samtidigt bättre att ha en positiv inställning, att det ska gå bra. Det blev ändå en slags tärande oro med ältande hit och dit. Det som fick mej på bättre tankar var att min barndomsvän Maria i Mölndal ringde och vi pratade en i timma, jättekul. Sedan var ältande och oro som bortblåst =) Allt kändes mycket bättre.

I morse kom jag ut på en stavgångsrunda redan kl. 08.00. En skön och härlig runda med en massa frisk luft. Kl. 11.30 hade jag tid för 1½-års kontroll på Oral Care hos tandläkaren. Det är ju tandsköterskan som gör det mesta jobbet, tandläkarens undersökning går snabbt men vädigt noggrannt ändå. Jag fick beröm och blev godkänd, nästan ingen tandsten alls den här gången. Känns bra att mina dagliga tandvårdsrutiner verkligen gör nytta.  

Fixade lunch efter tandläkarbesöket och tog tag i en liten strykhög sedan. Har gjort mitt träningspass som idag hade tema "Styrka och rörlighet". Därefter gjorde jag mitt yogapass.  

I morgon och på fredag är det vaccinationsjobb. På onsdag kväll är vi som vaccinerar hembjudna till en jobbarkompis. 

Ha det bra allesammans! Var snälla mot er själva och varandra!

Dagens bild är tagen i Arwid och Lottas trädgård, april 2022

Inga kommentarer: