15 januari 2023

Mitt i januari

Redan mitten av januari! Känns som tiden går fortare ju äldre man blir. Känns mer och mer viktigt att fylla dagarna med meningsfullt innehåll. Samtidigt vill jag att tiden ska gå lite fortare nu, att jag ska slippa känslan av att "sitta fast". Vill komma loss och komma vidare, helst nu med detsamma. Längtar efter positivt besked och försöker känna efter hur det kommer att kännas.

Igår en tur till Colorama-butiken där jag hämtade mitt nya dusch-munstycke. Nu fungerar duschen som den ska igen. På eftermiddagen var jag hos äldsta syrran med man, de bjöd på smarrigt fika, mysigt att sitta och prata och vara tillsammans. 

Idag har jag gjort mitt yoga-pass och nu hamnat här med lite bloggande. I morgon blir det en tur med bilen till grannstaden för service av bilen. Har också "bokat" promenad med vännen Maria på eftermiddagen. Dessutom fyller Arwid år i morgon, då ska jag ringa och gratta. Födelsedags-presenter överlämnas till både Arwid och Adam när vi ses nästa gång, hoppas det blir snart.

Det var lite från mej, har det bra egentligen, men... det känns fortfarande ovant och annorlunda. Ser fram mot förändring, att bo närmare Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva, att bo på mycket mindre yta, att ha nära till strand och hav och en ny stad att utforska.

Bilden ovan skickade Lotta häromdagen. Tuva provar kläder inför resan till sol och värme.

Inga kommentarer: