21 januari 2023

Städar, rensar, planerar

I morse tog jag bilen till vännen Maria för en långpromenad. Härligt att komma ut i dagsljus, röra på kroppen och andas frisk luft. När jag kom hem var det lunch-dags. Sedan städade jag ett förråds-utrymme, rensade, kastade och torkade av hyllorna. Känns bra att ha en plan, vara förberedd och inte behöva städa och rensa allt samtidigt sedan. I morgon ska jag gå igenom klädkammaren - städa, rensa, kasta.

Har också en plan för nästa resa till Träslövsläge =) Reser i vecka 7 och stannar några dagar. Är glad och tacksam över att vännen Marias dotter gärna tar hand om katten Ulla när jag är bortrest. Känner att det behövs en plan för katten Ullas framtid efter min flytt härifrån, då jag inte längre kan fortsätta att ta hand om henne.

Är också glad över att jag fått arbets-schema fram till ungefär mitten av mars. Är jätteglad över vaccinations-jobbet, på en trevlig arbetsplats med trevliga jobbar-kompisar.

Nästa helg är det husvisning igen, några sällskap är redan anmälda.

Härligt att det finns så mycket att vara glad över!

Önskar Er alla en fortsatt fin helg!

Dagens bild är från hamnen i "Läjet".

Inga kommentarer: