09 januari 2023

En bra dag =)

Det har känts som en bra dag idag med meningsfullt innehåll.

Efter frukost tre telefonsamtal :) 

På förmiddagen åkte jag till Colorama-butiken och tog upp problemet med ett dusch-munstycke. Vattnet rinner inte fram i duschmunstycket utan rinner ut bakåt i stället. Har försökt med avkalkning men problemet kvarstår. Personalen i butiken kom ihåg mej och vår badrumsrenovering, de kallar mej dock för fru Aagaard men det gör inget. De beställde i alla fall ett nytt duschmunstycke och lovade höra av sig igen. Bra service och mycket fint bemötande!

Sedan vidare till mäklaren och lämnade nyckel till huset eftersom jag arbetar i morgon när huset ska visas. Därefter tankade jag bilen, kastade skräp på miljöåtervinningen och sedan hem. Fixade en av mina favorit-soppor till lunch. Efter lunch åkte jag till City-Gross i grann-byn, behövde köpa lite blommor till husvisningen och några andra varor som inte finns på ICA.

När jag kom hem igen ringde vännen Biggan och ville kolla om jag behövde ved. En timme senare kom de med fem säckar björkved. Vilken service och vänlighet! Nu kan jag fylla på vedförrådet, vedkorgen och ladda braskaminen, ser fint ut i morgon då mäklaren ska visa huset.

Sedan har jag städat och putsat i badrum och kök. Jag börjar få en viss vana att styla hus inför husvisning =) Hoppas nu bara att det här är den sista visningen. Ni som läser min blogg får gärna "hålla tummarna" allt vad ni kan, för att det går bra den här gången. TACK!

Alldeles nyss skickade Lotta en super-gullig bild på lilla Tuva. 

Ser fram mot morgondagens arbetspass i Boxholm :)

Är tacksam för allt som är bra och för allt som gör mej glad =) 

Inga kommentarer: