22 februari 2023

Innehållsrik vecka vid havet

Idag kom jag hem efter innehållsrika, mysiga och roliga dagar hos Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Adam var tillsammans med oss fredag till söndag, han hann precis ta tåget från Göteborg till Varberg på fredagskvällen innan allt stängdes ner pga stormen Otto.
Jag har varit på sex lägenhetsvisningar i olika områden i Varberg. Den jag tittade på igår känns som den bästa. Den finns på område söder med närhet till både hav och centrum. Vi får se hur det blir, mäklaren ringer mej i slutet av veckan.

I lördags, dagen efter stormen, åkte vi till Getterön för att vara med på örnspaning. Vi samlades kl. 10.00 utanför Naturum Getterön. En guide berättade om örnarna och vi fick se dem i guidens tubkikare. Vi var c:a 15 - 20 deltagare och vi såg sex örnar. Häftigt att få se örnar, stora och mäktiga är de.

Efter örnspaning gick vi in i Naturum och värmde oss. Där fanns mycket kul, bl.a. böcker för stora och små. Här läser Adam för Lo.

Det fanns också en massa utklädnings-kläder som Lo och jag testade =) Här kommer örnen Lo! 
Tror att Lo och jag provade alla utklädnings-kläderna =) Längesedan jag skrattade så mycket!

Efter örnspaning och Naturum åt vi god lunch på restaurang Hattaviken, som också finns på Getterön. Bilden ovan har jag lånat från restaurangens hemsida.

Har gått några promenader till havet förstås. Havet, vinden, solen, ljuset, doften, jag älskar det =)
Sandstrand och hav i mild februari-sol
Det är något speciellt med ljuset här

Bloggerskan trivs vid havet ;) 
Så mysigt det har varit att leka och mysa med Lo och Tuva hela dagarna. Känner mig överväldigad av all glädje. Är så glad och tacksam över mitt beslut att flytta till Varberg och ha nära till Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva. 
Efter frukost tillsammans i morse satte jag mig i bilen och körde hem. Det var ovanligt lugnt på vägarna idag och resan gick superbra. Stannar alltid på bensinmacken Ingo i Horred och tankar (som Lottas pappa rekommenderat) samt toabesök och matsäck på Rasta i Strängsered (som Lottas föräldrar tipsat om).
Hoppas att ni alla har det bra och tar hand om Er själva och varandra på bästa sätt!
Stor kram till Er allesammans från bloggerskan

Inga kommentarer: