27 februari 2023

Jag flyttar =)

Ibland händer absolut ingenting, det kan kännas som att vara fast och inte komma vidare. Men plötsligt händer något som leder till ytterligare händelser osv. I morse ringde jag till "Bröderna Flytt" i Frillesås och frågade om de kunde flytta mitt hem till ett förråd. En mycket trevlig person svarade javisst och vi kan ordna förråd för magasinering av dina möbler och flyttlådor. Nu är det alltså bestämt - jag flyttar den 4 maj =) Veckan efter har jag bokat flyttstäd och den 15 maj får de nya ägarna tillträde. Som läget är nu kommer jag flytta från 157 kvm för att mellanlanda på c:a 7 kvm i gäststuga hos Arwid, Lotta, Lo och Tuva.

Lite overkligt dock att jag som varit Mjölby-bo i snart 65 år kommer bli hallänning och Varbergs-bo =) Wow! Tycker det är modigt av mej, ett superbra beslut att följa "magkänslan" och min dröm, känner mej stolt. Det är en stor förändring och det kommer bli annorlunda på många sätt. Det innebär också nya möjligheter och nya erfarenheter, det känns spännande och även lite pirrigt.

Nu kommer jag inte ha långtråkigt här, har massor att packa och fixa inför flytten. Funderar på vad jag ska börja med, behöver ha en bra och strukturerad plan. I början av april kommer förstärkning i flyttarbetet, det är jag obeskrivligt tacksam över. 

Det känns befriande och underbart att flyttdatum är bestämt, nu vet jag att jag kommer härifrån. Det här med ny bostad kommer ordna sig framöver, det brukar det göra för de flesta.

Innan jag flyttar kommer jag få njuta av vårens blommor i trädgården och de som växer vilt i naturen utanför.

Dagens bilder är kungsängslilja i trädgården, maj 2021

Inga kommentarer: