05 december 2018

En annorlunda arbetsdag

Idag har jag haft en arbetsdag i stora staden Linköping. Jag har tillsammans med andra arbetat med att kartlägga flöden och processer för omhändertagandet av patienter med Astma och KOL. En intensiv dag förstås men också intressant på olika sätt. Ett viktigt arbete för en jämlik vård med de resurser som krävs för att arbetet ska kunna utföras. Det var också fascinerande att få vara i så tjusiga och påkostade lokaler mitt i centrum. En enorm skillnad mot min verksamhet där jag arbetar, där vi är extremt trångbodda i gamla och slitna lokaler. En någorlunda jämlik arbetsmiljö för oss i Regionens tjänst är något man borde tänka till över, det borde inte vara sämre lokaler/arbetsmiljö för oss som arbetar i mötet med patienter.
Efter arbetsdagens slut passade jag på att köpa te i Teboden. Sedan tillbaka till resecentrum för att ta tåget hem. Det var helt underbart att komma hem igen! Det har varit många nya människor och nya intryck idag, jag har varit aktiv hela dagen och hjärnan känns nu  ganska "överhettad". Nu är det återhämtning som gäller vilket kommer att gå bra nu när jag är ledig i fem dagar =)
Dagens bild är tagen med kameran i mobiltelefonen, utanför resecentrum i Linköping

Inga kommentarer: