01 december 2018

Fira frihet

Igår jobbade sambo sin sista dag och nu är han långledig. Vi åkte iväg till Västanå Slott utanför Gränna för att fira min sambos nya fria liv.  
Vi checkade in i rum 10 i Södra Flygeln. Fint och trivsamt rum med många levande ljus.
Det var väldigt många gäster som hade bokat julbord på slottet. Men... det var bara vi som hade bokat boende med middag. Vår middag serverades i den gamla fängelsehålan en trappa ned i slottet. Vårt bord är dukat till höger i bild. Här satt vi själva hela kvällen åt god mat med dryck och vi serverades av självaste herr von Otter, slottets ägare.
I morse åt vi god frukost i samma lokal som gårdagens middag. Här i korridoren utanför "fängelsehålan" var frukostbuffén upplagd. Efter frukost utcheckning och 45-min. bilresa hem. Nu är det hemmamys inkl. städ- och tvättdag. I morgon kommer mamma Vera på söndagsmiddag.
Nu börjar ett nytt liv för min sambo och även för mig, jag kommer att njuta av att ha en "hemma-man". Det är en förändring för oss och vi pratar mycket om livet, frihet och alla möjligheter som finns. 

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Så trevligt avslut för din sambo och för dig! Jag hoppas att Jens kommer att trivas med att vara pensionär...tror att han förgyller sin tid väl. Jag hade min make hemma några år innan det var min tur och nu har jag snart varit hemma i ett år!!! Ett år tillsammans på heltid, vilket också är en omställning... som har gått bra! :)
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det är troligen en ganska stor omställning att sluta jobba. Jens verkar trivas av att bara ta det lugnt nu, att ta dagen som den kommer. Det dröjer några år innan jag blir ledig på heltid.
Kram
/Kerstin