07 december 2018

Kreativ energi

Igår ramade min sambo in ett foto som jag förstorat för ganska länge sedan. Men när bilden kom in i ramen med vit passepartout tyckte sambo Jens att det såg lite stramt ut och jag höll med. Du får skapa lite liv på allt det vita, sa jag. Då tog han fram sin färg och sina penslar och målade på passepartoun omkring bilden =) Ni ser "tavlan" längst till höger i bild. Det är vår första gemensamma kreativa skapelse, vem vet... kanske blir det fler...  
Sedan kom jag på att alla orkidéer i vårt arbetsrum behövde vattnas. När fönstret var urplockat tyckte jag att jag lika gärna kunde putsa fönstren och varför inte passa på att tvätta gardiner samtidigt. Ja, jag blir kreativ och fylld av energi när jag är ledig =)
När jag putsade fönster tyckte sambo Jens att han lika gärna kunde damma skrivbord, byrå, bokhylla och det stora danska skåpet. Och vips... så var arbetsrummet städat.
Här är arbetsrummet från andra hållet där det stora gamla danska skåpet syns och Jens bokhylla som är hans första egna möbel i eget hem på studietiden i Odense.
Idag har jag storstädat vårt sovrum och samtidigt lyssnat på "This is Christmas" med Oslo Gospel Choir. Undrar om det är min uppväxt som gör att jag bara måste lyssna på Gospel ibland, speciellt i juletid.
Ja, jag har underbart härliga lediga dagar här hemma, kul att städa, göra fint och samtidigt ha det lugnt och skönt =)
I morgon kväll ska vi träffa vänner men vi vet inte var... Vi vet bara att vi blir hämtade här hemma kl. 17.00. 
Life is good! TACK!  

Inga kommentarer: