11 januari 2009

Söndag

På söndagar får vi DN i vår brevlåda. Jag har läst deras Kom i form 2009 som idag handlar om motionens betydelse. Jag tycker att det är intressant att läsa om hur man tar hand om kropp och själ. De skriver att motion kan förlänga livet med 6 - 9 år och att motionen halverar risken att drabbas av olika sjukdomar. Jag motionerar för att må bra, hålla vikten och minska stressen. Idag ska jag promenera med M. Vi brukar oftast gå minst en timma. Att gå ut och gå med M innebär också en mycket trevlig pratstund.
Veckan som kommer blir intensiv. På onsdag kommer min chef och ska förhandla mitt förordnande som troligen kommer att förlängas. Jag har alltså tagit beslutet att fortsätta eftersom man har godkänt mitt krav på nyanställning av ssk till min arbetsplats. Det kommer bl.a. att ge mej den tid jag behöver för att kunna utföra mitt uppdrag. Det känns bra på flera sätt. Det tyder på att man har lyssnat på mej och förstått.
Nu väntar disk, tvätt och en lång och skön ledig söndag.
Ha det så bra!

Inga kommentarer: