04 juni 2009

Danmarksresan sommar 2008

I somras åkte J och jag på vår första semester tillsammans. Vi åkte på bilsemester till Danmark. Perfekt att ha tolk med sej. Första stoppet i Danmark var Silkeborg. Där var det Jazzfestival.
Sedan åkte vi till underbara Skagen. Där är det så underbart vackert. Allt är fantastiskt - havet, ljuset, sandstränderna och husen.



Här promenerar jag omkring på "Grenen". Jag tycker hemskt mycket om hav och långa sandstränder.

Jag gillar att fota blommor också. Tyckte att den här blå riddarsporren var väldigt fin mot den grå väggen.

Plockar snäckor i havet


Fina gamla hus i Höyen eller gamla Skagen


Min favoritbild. Vi har den på väggen i sovrummet

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Vilka härliga Danmarksbilder du visar! Det är verkligen ett fint land med många fina stränder! Kram Ia