10 juni 2009

Inlägg nr. 260

Idag blir det bilder från Göstas 86-årskalas igår. Det var min mamma som hade bakat den fina jordgubbstårtan. Min pappa skulle baka tårtan till idag då deras kompisar kommer och firar. Jag är glad för att mina föräldrar är så pigga och kan bo kvar i sin villa och sköta hus, hem och trädgård.
Jag blev så imponerad av deras uppläggning av smöret. Där ställer man inte fram ett Bregottpaket på bordet utan smöret läggs upp på ett fat och garneras med persilja.
Till alla Er som känner er stressade, trötta och slitna vill jag rekommendera Mindfulness-träning. Det är bland det bästa jag har satsat tid på. Om ni vill veta mer - läs här

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Å så mumsig tårtan ser ut!Å jag erkänner direkt att hos mig åker smörpaketet fram - men jag köper oftast ett nytt! Men hur får då ränderna på skivorna?

VITA NYANSER sa...

Hej!

Vad kul att hitta in hit = ). Många kloka tankar och fina bilder! Mindfullness ska jag läsa mer om, har hört talas om det och jag behöver verkligen det. Jag är en lärare som är utbränd och som försöker komma tillbaka. Jag har fått lite övningar på att vara här och nu och försöka koppla av. Sommaren ska jag försöka ägna mig åt en bok om mindfullness.

Ha det bra!
Kram L-L