14 juni 2009

Söndagstankar 14/6


Godmorgon! Vad skönt det känns att ha hela söndagen framför sig. Nu på morgonen blir det en motionsrunda för mej. Ingen promenad på landet idag utan troligen promenad utmed Svartån. Min promenadkompis är i Astrid Lindgrens Värld idag så idag går jag med mitt eget sällskap.
Jag ska plantera lite blommor i balkonglådorna. Blommor och sådant är ju min favoritsysselsättning. Ikväll kommer Ad på mat. Han var här igår också :) på lite lunch. Han hade haft det bra i London. Nu har han och kompisen H bokat sin resa till Tokyo. De reser dit i september. Spännande!
Jag är glad för att Ar och Ad passar på att se sig omkring innan de bestämmer sig för vad de ska göra resten av livet.
Någon har undrat hur man får ränderna på smöret, se tidigare inlägg. Jo, de använder ett specialredskap för ändamålet. En slags spade i trä med ränder på.
Jag undrar vem som blir besökare nr. 2500.

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Tänk vad mycket bra att ha saker det finns - ska leta upp en träspade som randar smöret inför kommande studentfester;-))

Njut av din dag idag för det tänker jag göra - ryggsäcken är packad och kamerabatteriet laddat - dags för en utflykt!

♥ Fyra årstider sa...

Tack för goda råd vid stress..jag känner mig mycket bättre nu, stressar olika dagar..vet hur jag ska göra för att varva ner..men mer sömn ska jag tänka på till och börja med.
Kram Lotta