22 juni 2009

Semesterlängtan


Hej! Jag hoppas att ni har haft en bra midsommar!? Vi har haft en lugn och fridfull midsommar och bl.a. haft besök av varsin son. Jag gillar inte en massa måsten och påtvingade traditioner utan tycker att det är underbart med frihet, lugn och ro.
Nu börjar nedräkningen till vår semester. Nu är det bara 9 arbetsdagar kvar.
På torsdag blir det en kvällspromenad med min vän M. Det var längesedan nu så jag längtar efter vår pratstund och motionsrunda.
På fredag är det en stor dag i M-by. Då firar man broarna över Svartån med en massa olika "jippo". Min syster B och jag ska passa på att ta en runda i affärerna för att förhoppningsvis fynda på reorna. Det ska bli jättekul att träffa syrran.
Visst är det en fin bild idag? En rostig madonna i krasse.
Nu har jag skrivit ned lite om mina tankar och om veckan som kommer. Nu är jag nyfiken på hur du har det?
Önskar er alla en bra vecka!

Dagens bild kommer från Slottsträdgården Ulriksdal

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Bilden är mycket vacker och rogivande♥
Det verkar som om din midsommarhelg gått i lugnets tecken. Vi har tagit det lugnt här hos oss - ätit gott, haft grabbarna hemma, njutit.
Nu gäller det att njuta av arbetsveckan och låta den kännas lång och seg dvs komma in i semesterlunken;-)) På torsdag ska jag träffa före detta arbetskamrater och vi ska gå och fika samtidigt som vi planerar vår kommande Danmarksresa♥

promenader på landet sa...

Hej! Jag längtar till torsdag också det ska bli jättekul att ses! Ida har feber så jag ska vara hemma i morgon annars är det fullt upp nu med slåttergille och födelsedagar! Ha det så bra! Kramar från Ia