28 februari 2010

MARIA-dagen

GRATTIS till min promenadvän som har namnsdag idag! Vi har precis tagit en motionspromenad i sta´n idag. Vad skönt det var att ta en rejäl långpromenad (8100 steg). Det var vår i luften - härligt! Men från taken rasar det ner stora isblock - det ser livsfarligt ut. Damerna i vårt hus ringde till hyresvärden för att be dem varna för ras från taken.
  
I em ska vi äta lammstek och potatsigratäng med mina barn. Arwid som är vegetarian får Ratatouille i stället för lamm. Adam lånar sedan vår till bil och åker och jobbar ett pass från 17 - 01.30.
Veckan som kommer är fyradagarsvecka på jobbet för mej. Jag är ledig på fredag - underbart! På fredagkväll ska J och jag ut och äta med mina barn i Lkpg. Arwid reser snart iväg på långresa och ska vara borta i 6 månader. Adam flyttar till Oslo 1 maj. Så, vi passar på att umgås med dem.
  
Jag är sugen på att köpa ny kamera. Har läst en test i en tidning och kom fram till att Canon EOS 1000D verkar bra. Är det någon av er som har någon erfarenhet av den kameran eller har något annat tips?
Ha det så bra!

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Den kameran har jag och är nöjd! Men har du stålar över så skulle jag ändå rekommendera nästa steg som jag tror är 500D;-))

S o F sa...

Hallå där!

Sitter här och försöker uppdatera mig efter min vita-blogg-vecka (alltså en vecka utan eget bloggande och läsande av andras).
Tydligen har jag inte blivit alls beroende av att blogga, som jag befarade - utan det har gått hur bra som helst med avhållsamheten.

Tänk att du umgås så regelbundet med dina söner - det låter så härligt i mina öron. Mina/våra söner träffar vi alldeles för sällan (enligt mig) - och jag längtar ofta efter dem. Verkar dock inte som om de lider så mycket... ;)

Önskar dig en fin vecka!