27 februari 2010

Våren är på väg!

Idag är det takdropp, solsken och fågelkvitter. Våren är på väg! Idag hade snön från grannhusets tak  rasat ned på vår väg från parkeringen ut mot gatan. Vi fick hjälpas åt att skotta bort de tunga snömassorna och sedan ta sats med bilen. Det gick bra och vi fick motion...
Nu ska vi städa och göra fint här hemma sedan är det lördagkväll. Jag njuter av att vara ledig, att låta hjärnan få vila och att få vara mej själv.
Dagens bild kommer från Slottsträdgården Ulriksdal

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Ja nog har det rasat från taken de senaste dagarna - stora sjöar har det blivit lite var stans på vägarn. Men helt klart är våren på G!
Själv har jag bakat matbröd idag - köpte mig en assistent och den måste ju användas;-))

Babsan sa...

Så du har takdropp...

Här snöar det för fullt igen. Lite takdropp igår hade jag, anande vårkänslor....

Jag sparade städningen tills idag och så ska jag baka en sockerkaka.