25 april 2010

Frihet och energi

Den sanna friheten är att släppa taget om att söka andras bekräftelse. Frihet är också att inte vilja ge igen när någon sårat dej. När du kan ge upp dessa två saker får du loss mycket energi.

Lyssna på dig själv
låt inte andras drömmar ta över ditt liv
Lev din egen sanning
i omtänksamhet om andra och dig själv
Låt inte andras förväntningar få dej ur balans
Stanna i ditt centrum
förvissad om att du är bra och duger väl
Säg ifrån vänligt och formulera dina behov
Det är att leva i din kraft

Citat från boken "Finn din inre styrka" av Sanna Ehdin

3 kommentarer:

S o F sa...

"Den sanna friheten är att släppa taget om att söka andras bekräftelse. Frihet är också att inte vilja ge igen när någon sårat dej. När du kan ge upp dessa två saker får du loss mycket energi."

VERKLIGEN!! Detta har jag lagt märke till nu när jag hållit på med närvaroträning ett bra tag.

Just nu har jag tagit bort min kommentarsmöjlighet på bloggen bara för att kolla hur Egot reagerar när det inte får bekräftelse.

Önskar dig en fin vecka!

Bejans dagar sa...

Hej
Bra tankar och märkligt för jag sitter just och läser om detta i boken Emotionell frihet. Hade tänkt lägga in lite reflextioner om det i min blogg. Men är ganska slut efter en härlig helg men med alldeles för lite sömn så jag får nog vila istället.
Ha en bra vecka, vi kan väl höras på telefonen i vecka. Kram från syster

Kärrans blogg sa...

Ja, gärna - har lite att prata om...