06 april 2010

Ny energi

På jobbet idag kände jag att jag hade vilat upp mej på fyra dagars ledighet. Det var kul att vara tillbaka till jobb och jobbarkompisar. Det känns bra att energi och inspiration har återvänt. Hoppas att det håller i sig...
När jag kom hem hade jag fått två roliga brev. Ett från banken med besked om att mitt sparande gett resultat och så ett brev med skatteåterbäringen. Passar bra nu när yngste sonens nya glasögon ska betalas.
Äldste sonen Arwid har uppdaterat sin reseblogg . Roligt att läsa om hur de har det. Vi har dessutom pratat i telefonen ikväll. För tillfället är de i Mendoza i Argentina och verkar trivas och ha det bra. Jag påminde om att det snart är den 15 april...
Idag har jag ringt mina föräldrar och erbjudit min hjälp i deras trädgård. Jag går här och längtar efter trädgårdsarbete och de har en trädgård som de inte orkar sköta.
Mötte Adam då jag kom från tåget efter jobbet. Han skulle på personalfest (en helt vanlig tisdagkväll!). Det är sista personalfesten på den arbetsplatsen.
Nu ska jag läsa tidningen Hus och Hem som också låg i brevlådan idag.
Nu vet ni hur jag har det en helt vanlig tisdagkväll.
Dagens bild kommer från www.husohem.se 

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Sicken bra dag då;-))
Även jag har haft en bra dag först på jobbet och sen vattengympa. Men tyvärr inget i lådan till mig;-))

Babsan sa...

Å jag ligger för ankar i sängen än. Tänk vad feber kan göra med oss.. när småbarn kan ha fyrtio grader och vara uppe och leka....