07 april 2010

Lycklig

Idag vill jag skicka ett jättestort GRATTIS till min systers man A som fyller år idag! HURRAHURRAHURRAHURRAAAA...
Jag blir lycklig av att springa! Jag som tidigare "bara" promenerat har nu väldigt försiktigt börjat jogga lite på promenaderna. Det måste vara några lyckohormoner som slår till och ger en sådan lyckokänsla. Tidigare kände jag motstånd till att springa eftersom jag bara blev andfådd, hostig, trött och svettig. Men, nu konstaterar jag att det är härligt och skönt att låta kroppen jobba lite och det verkar inte vara så farligt med andfåddheten längre.
Nu väntar duschen, lite mat och sedan "Det okända"!
Ha en bra onsdagkväll allihop!
Bilden kommer från www.skonahem.se

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Har varit ute idag jag med! Det tog emot i början men ack så skönt när det närmade sig slutet;-)) "Fy fan va´ vi är bra!" ursäkta att jag svär men kunde inte låta bli;-))

S o F sa...

Så härligt du beskriver känslan - jag kanske skulle försöka lite försiktigt också, på min promenader.

Vääääldigt försiktigt... ;)

Varma hälsningar!

Babsan sa...

Tror jag ska starta ett joggingparti :)
nu när det är fler som upptäcker hur härligt det är!